  • Data: 2007-02-06 13:09:57
    Temat: Re: Faktura nie VAT?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Feb 2007, Hikikomori San wrote:

    > Po czym mam poznac, ze te wymogi tycza sie tej kartki co mam przed soba?

    Bo jest tam wszystko co trzeba?
    WSZYSTKO :)
    Popatrz z kolei tak: czy na rachunku może byc dodatkowo gwarancja?

    Żeby była jasność: rozumiem że Ci się nie widzi. I że nie masz
    chęci ew. tłumaczyć tego wszystkiego ew. kontroli :)
    Ale... podstaw do uznania że coś jest nie tak przyznam że nie widzę.
    Mnie tezy grupowiczów przekonują :)

    > Dyc przede mna lezy "faktura" (tak jest podpisana), a nie "rachunek".

    Ino nie napisali że musi być "rachunek".
    A np. w ustawie o wekslach jasno napisali że *musi być* 'weksel'
    i już. W przepisach o fakturach napisali, że musi być "faktura VAT".
    A w przepisach o pożyczkach NIE napisali, że musi być napis "pożyczka",
    mimo braku takiego słowa coś może być pożyczką :)

    > Dzieki temu, ze dokumenty maja nazwy wiem, kiedy mam przed soba: wezwanie do
    > zaplaty, oświadczenie, weksel, fakture vat...

    Jasne.
    A czym jest taki wydruk (mam, rozliczam): "delegacja/rozliczenie
    wyjazdu"?
    Jest li to dowód wewnętrzny czy nie? :O
    Słów "dowód wewnętrzny" na tym NIE MA!

    Co *ewentualnie* można by wyciągnąć na kontrprzykład: fakturę proforma.
    W zasadzie na niej *są* wszystkie dane co na rachunku, prawda?
    Pytanie: czy otrzymujący taki papier:
    - może
    - musi
    ...oraz *dlaczego* (może lub musi) toto zaksięgować?
    Proponuję dyskusję ;)

    pzdr, Gotfryd