  • Data: 2009-04-28 16:53:53
    Temat: Re: Faktura na dwie osoby
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No właśnie program księgowy nie przewiduje takiej możliwości.

    Program to program, nie prawo.

    > Można wpisać tylko jednego kontrahenta z jednym adresem.
    > Czy wolno w takiej sytuacji wystawić fakturę ręcznie? Czy US się nie
    > przyczepi?

    Choćby i tak to można zrobić

    > Jeśli jest zwolniona z VAT, to znaczy, że podlega?
    > (zgłupiałam, ale księgową nie jestem, więc wolę się upewnić :)

    Tak. Tylko jest zwolnione.

    Dla Ciebie jako ciekawostka. Towar kosztuje 100zł netto. Przy sprzedaży może:
    - niepodlegaćpod VAT, zapłacisz 100zł
    - być zwolnione z VAT, zapłącisz 100zł
    - podlegać zerowej stawce VAT, zapłacisz 100zł
    Dla ciebie jako konsumenta jest to bez znaczenia, płacisz w każdej sytuacji
    100zł. Po stronie sprzedawcy każda z tych sytuacji jest inna, choćby inaczej
    rozliczana.

    W swoim czasie różnic miedzy tymi przypadkami nie wiedzieli posłowie, gdy
    chcieli ulżyć użyszkodnikom internetu. Wprowadzili wówczas *zwolnienie* z VAT
    tych usług :( zamiast 0% VAT.