  • Data: 2009-11-03 09:22:28
    Temat: Re: Faktura i podpis elektroniczny.
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Lis, 07:44, zly <b...@N...fm> wrote:
    > Witam
    > Nie wiem czy ta grupa, ale sensowniejszej nie znalazłem.
    >
    > Czy jest jakiś prosty sposób na bezinwazyjne wysyłanie faktur w postaci
    > elektronicznej? Wykupiłem podpisy kwalifikowane od KIR i zgodnie z ich
    > instrukcjami cała zabawa wygląda tak:
    > 1. Tworzę FV i drukuje ją do PDF
    > 2. Otwieram ich program "Szafir", przechodzę chyba z 5 okienek by ją
    > podpisać (tworzy się zupełnie nieczytelny plik)

    tak naprawdę to tylko dodaje troche "śmieci" na początku i końcu pliku
    (śmieci, czyli podpis elektroniczny).

    > I gdyby to było tyle to nawet nie byłby problem
    > Sęk w tym, że żeby odczytać odbiorca musi też zainstalować"szafira" aby to
    > weryfikować i też przeklikać chyba z 5 okienek.

    ano musi. Ponoć ów Szafir napisany jest w javie, ale działa tylko w
    "jedynym słusznym" systemie operacyjnym. Korespondowałem z KIR, żeby
    dowiedzieć się jak np. wsadowo sprawdzić podpis wielu dokumentów ale
    niewiele z tego wynikło.
    Teoretycznie ten ich program to "bezpeiczne urządzenie
    kryptograficzne", więc będą strzec zazdrośnie szczegółów. Ale w końcu
    "pkcs" to nie jakaś tajemnica, więc myślę, że trochę reverse
    engineering na pliku i da się odseparować dane od certyfikatu i je
    zweryfikować poza "Szafirem".
    A Neste robi to tak, że udostępnia i PDFa i podpisanego PDFa (co
    ciekawe różnią się jednym bajtem)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski