  • Data: 2006-09-16 07:56:07
    Temat: Re: Faktura dla klienta z UE ale bez numeru VAT
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Frykow" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:1158389388.744393.6910@e3g2000cwe.googlegroups.
    com...

    Zgadza się, to był export usługi (a dla precyzji: wykonanie strony
    internetowej). Ale w tym problem, że on właśnie upiera się, że nie ma tego
    numeru VAT (i nie chodzi mi o UE-NIP tylko ich odpowiednik naszego zwykłego
    NIPu). Kraj to Niemcy.
    jeżeli nie podasz na fakturze jego nr nip, to będziesz musiał doliczyć vat
    22%
    byc może, z racji wykonywania wolnego zawodu, przepisy jego kraju nie
    nakładają obowiązku posiadania nip - tego nie wiem, nie znam ich regulacji
    ale byc może móglby taki nip uzyskać
    argument o podwyższeniu ceny o vat może Tobie pomóc go przekonać :)

    pozdrawiam