    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura Vat 22% 0% zwolniony????
    Date: Wed, 31 May 2006 18:44:58 +0200

    Krissor napisał(a):
    > Witam !
    > mam problem tego typu.... pracuje od jakiegos czasu dla irlandzkiego biura
    > reklamowego zajmujacego sie obsluga firm budowlanych, inwestorow,
    > architektow, developerow .....Ja robie im wizualizacje roznorakie.....no i
    > przyszla pora wystawic fakure... i teraz jaka stawka VAT czy 22% czy 0% czy
    > zwolniony z VAT....oczywiscie pytalem sie juz w 3 urzedach skarbowych i
    > odpowiedzi mialem w dwoch ze doliczac 22% a w jednym ze stawka
    > zerowa.........wazne jest tu tez pod jaki PKD podciagniemy
> [...]

    Zobacz ten wątek:
    http://groups.google.com/group/pl.soc.prawo.podatki/
    browse_thread/thread/dd1ba7a7b87bb450/cfcd7d683411bf
    85?lnk=st&q=group%3Apl.soc.prawo.podatki+author%3Aaj
    t&rnum=2&hl=en#cfcd7d683411bf85
    Przeczytaj podane tam punkty ustawy wymieniające usługi, których to
    dotyczy. Jeśli wystąpisz z oficjalnym zapytaniem, to i tak każą Ci podać
    PKD albo PKWiU. Tak czy tak sam będziesz musiał odpowiednio
    sklasyfikować to co robisz.

    Uchował się nawet wzór faktury, którą ktoś zamieścił:
    http://kobartek.fm.interia.pl/invoice2.png

    Moim zdaniem jest tam jednak (co najmniej) jeden bład - w tym przypadku
    nie podaje się NIP UE nabywcy, lecz jego lokalny numer identyfikujący go
    do potrzeb podatku vat w jego kraju. Posiadanie takiego numeru oraz to,
    by odbiorca był tamtejszym płatnikiem vatu jest wrunkiem koniecznym do
    wystawienia takiej bezwatowej faktury, z obowiązkowym dopiskiem jak na
    dole we wspomnianym wzorze. Jeśli odbiorcą jest osoba fizyczna lub
    prawna, ale nie będąca "tam" płatnikiem vatu, wtedy wystawiasz
    "normalną" fakturę z naszym vatem, który oczywiście odprowadzasz.
    Wszystko powyższe dotyczy odbiorcy w UE. Jeśli jest poza UE, vatu brak
    niezależnie od statusu odbiorcy, a faktura nie musi zawierać
    wspomnianego dopisku ani nipu odbiorcy.
    Powyższe to tylko moje ustalenia, niekoniecznie prawidłowe. Najlepiej
    wyrób sobie własne zdanie czytając ustawę o podatku od towarów i usług
    oraz rozporządzenie o wystawianiu faktur :)
    ajt