    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT - koreta do korekty ?
    Date: Mon, 27 Oct 2003 00:20:04 +0100

    On Sun, 26 Oct 2003, cef wrote:
    [...Darek...Bogdan...]
    >+ > > Jak teraz wystawić korektę ? Czy kotekte 2 wystawia się
    >+ > > do faktury czy też do 1 korekty?
    >+ >
    >+ > Nie ma korekty do korekty. Może być kolejna korekta
    >+ > do f-ry sprzedaży pierwotnej.
    >+
    >+ Polemizowałbym.

    W zakresie braku jasności można. Formalnie i literalnie
    przepis rozporządzenia pozwala wystawić korektę do "faktury"
    ale nie rozwodzi się nad problemem czy "faktura korekta" to
    jest "faktura która może być korygowana". Oprócz problemu
    oznaczenia - jak niżej.
    IMO - zdecydowanie najlepiej oczywiście wystawiać korektę
    do korekty zawierającą komplet informacji :), co pozwoli
    w razie kontroli uniknąć części dyskusji którą prowadzimy.
    Mało, *być może* jest tp jedyna poprawna forma...
    "Faktura korygująca do faktury F2003/211 i faktury
    korygującej [tu oznaczenie]".
    Zauważ, że jeśli pozwolimy sobie na wystawianie korekt
    do korekt *nie* odwołując się do oryginału to jest problem:
    owe korekty (1. rzędu :)) musiałyby mieć unikalne oznaczenia.
    A *nakazu* żeby miały - nie ma.
    Stąd, czyli z braku wymogu istnienia unikalnego oznaczenia
    korekty IMHO można wyciągać wniosek że jednak korygowana
    powinna być "postać łączna", ale odwołująca się do oryginału.
    W związku z tym, jeśli z kolei nie ma być tak że "towar
    B" ma wartość "było" inną niż na oryginale, to pozostaje
    podać *komplet* informacji.
    Czyli:
    - przepisać treść faktury korygującej 1. rzędu
    - w tytule dopisać "i faktury korygującej [oznaczenie]"
    - w treści dopisać kolejne korekty pozycji, np:
    "towar B - było 6 sztuk, 1 korekta 8 sztuk, ma być 6 sztuk
    towar B - było cena 12 zł, ma być cena 18 zł"."

    >+ Co będziemy korygować w pierwotnej
    >+ fakturze jeśli pierwsza korekta wprowadzi towar C?

    Sprzeciw. Zresztą to zdanie jest powodem że zabrałem głos :)
    wytłumacz mi ty, gdzie w przepisie:
    +++++
    3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w
    ust. 1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1, pkt 2 lit. a) i pkt 5,
    kwoty podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.
    ----

    ...a także rzeczonym .2, .2a lub § 41. widzisz zezwolenie na
    *dopisywanie* sprzedaży na fakturze korygującej ??
    IMO - zdecydowanie "towar C" musi być na osobnej f-rze !
    Zeznaję że jak dotąd wszyscy tak robili, o ile zdarzyło
    mi się np. nabyć "nie ten towar".
    Faktura korekta na "towar B" do zera i *normalna* faktura
    na "towar C". IMO - inaczej nie wolno :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)