    From: "CHODPOL" <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Export
    Date: Thu, 28 Mar 2002 13:04:27 +0100

    A ja będę obstawał przy swoim - wylicza się wg kursu na SAD-ie z dnia
    odprawy celnej. Pieczątka potwierdzająca wyjście towaru za granicę upoważnia
    do wciągnięcia danej sprzedaży do podstawy od której następuje zwrot vatu.
    Jeśli nie ma potwierdzenia z granicy za dany miesiąc wówczas wrzuca się daną
    wartość sprzedaży do rozliczenia w następnym miesiącu (oczywiście jeśli w
    nastepnym miesiącu jest potwierdzenie wyjazdu). Czy jest gdzieś napisane że
    do VAT trzeba to liczyć po kursie z dnia przekroczenia granicy? Pracowałem w
    firmie która wystawiała miesieczne ok.500 faktur eksportowych i miała z tego
    tytułu ogromne zwroty vatu, a kontole US co drugi miesiąc i nikt nie
    zakwestionował tej metody liczenia. Poza tym nie wyobrazam sobie, żeby ktoś
    w księgowości przewalał tyle faktur, porównywał datę odprawy z datą
    przekroczenia granicy i przeliczał po odpowiednim w danym dniu kursie -
    horror! A kontrola z Twojego US chyba dokonała nadinterpretacji przepisów.

    Pozdrawiam
    Wilbert

    Użytkownik Wiola Pikorska <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7sq66$s39$...@n...tpi.pl...