  • Data: 2007-05-22 05:41:58
    Temat: Re: Ew. zakupow VAT dla niepodlegajacych VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Lobo wrote:
    > Witam,
    >
    > Moze ktos ma pomysl jak to ugryzc:
    > Uslugi elektroniczne swiadczone dla kontrahenta w USA, nie podlegaja VAT.
    > Jednoczesnie dokonuje opodatkowanych zakupow zwiazanych z ta dzialalnoscia i
    > mam mozliwosc odliczenia/zwrotu VAT.
    > Jak mam to wykazac w rejestrze zakupow?
    > Wszystkie znane programy finansowo-ksiegowe maja formulki:
    > "opodatkowane nabycie sr.trw/towaru zwiazanego wylacznie z czynnosciami
    > opodatkowanymi", albo opodatkowanymi i zwolnionymi...
    > A co w takim przypadku jak moj ?
> [...]

    Ale w czym Ci przeszkadza ta formułka?
    Przecież w rejestrze zakupów będzie wszystko OK.

    To już większy problem jest z rejestrem sprzedaży ponieważ z powodów o
    których napisałeś na ogół nie można wybrać "stawki" "nie podlega".

    Ale - jak rozumiem - rejestrowanie tego jako sprzedaży 0% (nie mam
    żadnej innej sprzedaży opodatkowanej 0%), a następnie przekreślenie na
    wydruku stawki 0% i wpisanie "n.p." rozwiązauje sprawę.

    Swoją drogą to czy ktoś mogłby ewentualnie skomentować tezę postawioną w
    powyższym akapicie. Wszelka konstruktywna krytyka mile widziana :-)

    Piotrek