  • Data: 2010-02-11 21:51:59
    Temat: Re: Dziwny system liczenia vatów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To jakieś chore. Przecież jedyny sensowny system to ten, który podałem.
    > VAT jest osobnym podatkiem

    Ale "wszyscy" Ci piszą, że podstawą VAT jest liczenie *od brutto*,
    taka jest definicja (sprawdź w ustawie).
    Ustawa o VAT jest dostosowana do ustawy o cenach (za to, że "umyślnie"
    głowy nie dam, ale być może ktoś o to zadbał).

    To liczenie "od netto" jest nadużyciem, zalegalizowanym przepisami
    wydanymi przez ministra.

    Jeszcze coś mnie dziwi (naprawdę): wydaje się nieprawdopodobne,
    żebyś przy Twojej aktywności (od lat) *NIGDY* nie trafił na wątek
    z *tym* problemem.
    Średnio pojawia się chyba częściej niż raz na pół roku.

    > i cudowanie w takie dziwne warianty zawsze
    > grozi śmiercią lub kalectwem.

    "Od netto"? ;)

    pzdr, Gtofryd