  • Data: 2006-02-25 13:29:01
    Temat: Re: Dziwna umowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Feb 2006, cbull wrote:

    > Dostalem z pewnej firmy umowe, w ktorej jest nastepujacy punkt:
    >
    > "Odbiorca (czyli ja) oswiadcza, ze jako podatnik podatku VAT jest
    > upowazniony do otrzymywania faktur VAT."

    To już wiesz :) Zacofani są straszliwie.

    > Druga sprawa. W tej samej umowie jest cos tam wspomniene, ze towar jest
    > przeznaczony do dalszej odsprzedazy. Czy jezeli kupie cos u nich, a na
    > umowie bedzie napisane, ze "Towar do dalszej odsprzedazy", to nie moge tego
    > przeznaczyc na uzytek wlasny? Czy to ma jakas moc prawna?

    Ma moc prawną o tyle, że wyklucza wszelkie twoje prawa jako konsumenta.

    Bo ty jako ty kupując coś w sklepie na użytek osobisty (ale nie
    zawodowy! bo niektórzy dla odmiany uważają że tylko zakupy
    "na firmę" nie są konsumenckie, a to nieprawda - można coś kupić
    nie na DG a mimo to w celach zawodowych) - więc kupując dla
    celów osobistych byłbyś chroniony prawami konsumenckimi.
    A tak nawet przeznaczenie "dla siebie" nic nie zmieni.

    Po prostu przekażesz sam sobie, za pomocą faktury wewnętrzej,
    z majątku DG na cele osobiste, doliczając VAT który odliczyłeś.
    I w razie reklamacji towaru jako konsument pójdziesz do samego
    siebie z pretensją ze chcesz skorzystać z konsumenckiej
    ustawowej "niezgodności z umową" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)