    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzierżawa
    Date: Mon, 15 Apr 2002 16:49:56 +0200

    On 15 Apr 2002 m...@p...onet.pl wrote:

    >+ > On 14 Apr 2002 m...@p...onet.pl wrote:
    >+ >
    >+ > >+ Czy dzierżawiąc urządzenie nie prowadząc DG należy składać PIT-5?
    >+ >
    >+ > IMHO *niemal* we wszystkich praypadkach kontaktu osoby bez DG
    >+ > z firmą - płatniekiem (i składającym info o zaliczce) podatku
    >+ > jest firma. Nie piszesz komu dzierżawisz !
    >+
    >+ Firmie która jest na ryczałcie ...
    Acha.
    Przyznaję że czuję się przygwożdżony, może ktoś inny wie jak to jest
    z wypożyczeniem... ! (ale zaliczki i tak odprowadzi firma - jak
    na mój gust)
    [...]
    >+ > >+ 2, właściciel deklaruje że połowa [...]
    >+ > >+ przychód a druga połowa stanowi koszty związane z eksploatacją aparatu.
    >+ >
    >+ > To jakiś nowy typ ryczałtu, o którym US dowie się od was ??!
    >+ > IMHO KUP to KUP - albo jest ustawowo dopuszczony ryczałt, albo
    >+ > jest ustawowo dopuszczone odliczanie rzeczywistych kosztów.
    [...]
    >+ Tylko jak odliczyć żeczywiste koszty - jak ten kto
    >+ wypożycza/dzierżawi nie ma DG?

    Możliwość odliczania rzeczywistych kosztów NIE jest związana
    z DG :) Wiem, wiele osób wyciąga taki wniosek z faktu, że
    umowa o pracę tak nie pozwala; ale już np. umowa o dzieło
    POZWALA zaliczyć do KUP rzeczywiste koszty ! (pozbierać rachunki
    i odliczyć od przychodu) I odliczenia dokonuje wykonawca
    będący osobą fizyczną (a nie firma dla której robi)

    >+ Ale za to zgłaszał z US, że nie będzie płatnikiem VAT.

    Być może słusznie.
    Kwestia "wypożyczania" przez osoby fizyczne ostatnio przewijała
    się tylko w formie wynajmu pomieszczeń - wtedy "postępowanie
    antyVATowe" byłoby słuszne. Jak z wypozyczaniem wyposażenia
    lub środków trwałych... nie wiem :(
    (na zdrowy rozum - skoro mogę kupić od OF, to wypożyczyć
    też powinienem móc)

    Pozdrowienia, Gotfryd