  • Data: 2006-01-15 14:13:18
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsiebiorcy
    Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > i gdzie tutaj jest zakaz prowadzenia dwóch przedsiębiorstw na różnych
    > formach opodatkowania ???????? cały czas chodzi mi o ryczałt w jednym
    > przedsiębiorstwie i zasady ogólne w drugim .....

    chodzi o to, że jedna osoba fizyczna jest jednym podatnikiem, a podatnik może
    wybrać zasady ogólne lub ryczałt.

    Nie ma możliwości zadeklarowania, że jedna "połowa podatnika" wybiera jeden
    wariant, a "druga połowa" drugi :-) Musi istnieć dwóch podatników podatku
    dochodowego. Tu jest zawarta istota problemu, który chcesz rozwiązać.

    Pzyjrzyj się zestawowi osoba fizyczna + os prawna (kontrolowana przez tę osobę
    fizyczną). Dodatkowo, osoby prawne płacą 19%, więc w razie wielkich dochodów
    (których Ci życzę z okazji Nowego Roku), nie wpadniesz w wysokie progi podatkowe

    pozdr
    Aleksander