  • Data: 2007-07-16 16:01:16
    Temat: Re: Droga przez mękę, czyli Pogrom Płatnika
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz w <news:738680306.20070706165646@pik-net.pl>:

    > Hello,

    Przepraszam, że wyciągam z czeluści archiwum...

    > ZFA musi być papierowe i mam do
    > niego dołączyć zaświadczenia REGON i NIP.
    > Wydruk (przez "wysyłka" oczywiście) i jadę do ZUSu.

    ...ale byłem dziś certyfikat odnowić, to zabrałem "Zasady wypełniania
    dokumentów ubezpieczeniowych"
    A nuż pdf ze strony jest jakiś trefny? [1] ;-)

    > (Nie)miła pani sprawdza i... odmawia przyjęcia. Odmawia, ponieważ
    > wpisałem _za_ _dużo_ danych. W danych płatnika ma nie być PESELa i
    > numeru dowodu osobistego.

    I czytam:
    <q>
    W zakresie identyfikatorów numerycznych zgłoszenie płatnika składek powinno
    zawierać:
    -- na ZUS ZFA - NIP i REGON, a w razie gdy płatnikowi składek nie nadano
    tych numerów lub jednego z nich - numer PESEL; jeśli płatnikowi nie nadano
    również numeru PESEL - serię i numer dowodu osobistego albo paszportu. Tym
    samym numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego albo paszportu powinny
    być podawane jedynie wówczas, gdy płatnik nie posiada identyfikatorów NIP i
    REGON lub jednego z nich,
    </q>

    Tyle pani doczytała, ale tego poniżej, napisanego /bold/ już nie

    <q>
    UWAGA!
    W przypadku osób fizycznych będących płatnikami składek wyłącznie na własne
    ubezpieczenia w bloku danych identyfikacyjnych płatnika składek w
    dokumentach zgłoszeniowych oraz deklaracji rozliczeniowej ZUS DRA należy
    podawać numery NIP, REGON i PESEL.
    </q>

    Nic w uwagach nie ma o DO...

    I wracając do mojej dzisiejszej wizyty...

    ZUS: "A co mi pan oryginały przynosi? Gdzie ksero?"
    JA: Ksero? Do czego?
    ZUS: Nie ja przepisy wymysliłam...
    Ja: Nie ja informacje na stronie:
    <http://e-inspektorat.zus.pl/sprawy.asp?id_profilu=1
    &pomoc=2&menu=3&id_sprawy=188>
    napisałem, jeżeli znajdzie Pani tam słowo ksero to w "zembach przyniese",
    a póki co to zastosujmy to co tam napisali "Punkt Rejestracji weryfikuje
    poprawność wniosku W03 (format wniosku i podpis płatnika), zgodność danych
    zawartych we wniosku z przedstawionymi dokumentami oraz zgodność danych
    płatnika z danymi w Centralnym Rejestrze Płatników."

    Widać nie szkolono, bo by jeszcze znała tekst "Pisemne pełnomocnictwo
    upoważniające osobę do działania w imieniu płatnika oraz jej dowód
    osobisty." i musiałbym za róg się udać i naskrobać samemu sobie. ;-)

    ZUS (łaska): O, ma Pan potwierdzenie złożenia wniosku z zeszłego roku, to
    nie trzeba ksero

    Jakbym se nie mógł tego potwierdzenia sam na własnej drukarce wydrukować
    wpisując cokolwiek.

    I jeszcze jedno, moze ktos wytłumaczy dlaczego, by zarejestrowac sie do
    obowiązkowych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych wpierw trzeba sie
    *wyrejestrować* z obowiązkowego ubezpieczenia zdrowotnego

    [1] -- kwiecień 2006, a na drukowanym mam czerwiec 2006 :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]