  • Data: 2010-03-01 09:32:44
    Temat: Re: Dochody z umowy zlecenia a PIT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 26 Feb 2010, s_13 wrote:

> [...]
    -zl-miesiecznie-b...

    > a ja się podłączę z pytaniem:
    > czy umowa o dzieło obejmująca sprzedaż praw autorskich do wykonanego
    > dzieła, jest do tej kwoty również opodatkowana ryczałtowo?

    IMVHO: nie.
    Przynajmniej dopóty, dopóki można sprawę postawić tak, że
    *całość* umowy nie ma sensu bez przekazania PA - jeśli można
    wydzielić taką część umowy, że mógłby ją zrobić kto inny,
    nie dysponujący uprawnieniem do majątkowych PA (dajmy na to:
    "opłata za instalację na 20 szt kompów"), to bym się zastanowił.
    "Typowe PA" to IMO zdecydowanie przychód "z praw" a nie "z umów"
    (dlaczego - wielokroć usiłowałem opisać, patrz archiwum).

    Ale bardzo bym dbał o to, żeby wpis był w dobrą rybrykę PIT.
    I na odwoływanie bym się nastawił :D

    pzdr, Gotfryd