  • Data: 2008-04-25 21:25:56
    Temat: Re: Dochód ze sprzedaży samochodu - jak rozliczyć?
    Od: andrzej <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Problem pojawia się w momencie, gdy chcę rozliczyć zysk ze sprzedaży
    > samochodu: 4000 zł. Otóż, jeśli nie uwzględniam tego zysku w rozliczeniu,

    zysk... znaczy się dochód? różnica pomiędzy przychodem a kosztami...
    tak?

    > program wylicza mi nadpłatę podatku w wysokosci 100 zł. Jeśli uwzględniam te
    > 4000 zł, program twierdzi, że muszę oddać fiskusowi 1100 zł. Trochę za dużo,
    > jak na mój mały rozumek.

    czyli rozliczenie sprzedaży samochodu powoduje zwiększenie podatku
    należnego o 1200 zł... (100 nadpłaty + 1100 do zapłaty)

    ...a w jakim jesteś progu podatkowym? może 2 (30% podatek) ?

    .. bo tak jakoś się składa że od dochodu 4000 w 2 progu podatek wynosi
    właśnie 1200... (4000 x 30%)
    skoro podatek jest od sprzedaży samochodu to nie była odprowadzona za
    niego zaliczka w roku podatkowym, bo jak? więc w rozliczeniu rocznym
    pojawia się dodatkowy podatek należny w wysokości 1200, 100 nadpłaty
    podatku zmniejsza go do owego 1100...

    .... ale są to tylko moje przypuszczenia; nie napisałeś za dużo o
    innych dochodach, progu podatkowym itp. ciężko bez tego cokolwiek
    stwierdzić