  • Data: 2002-04-27 17:54:11
    Temat: Re: Dochód- KPiR
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Nikt nie protestuje ? -:O
    > Jacku, były tu zacięte dyskusje z których wynikło że
    > należy (literalnie czytając ustawę) złożyć PIT-5, jeśli
    > jest podatek naliczony - przed odliczeniem ulg !
    > Czyli nawet jeśli nie ma podatku do zapłaty...
    > Wiem, USy często odpowiadaja że "nie trzeba" - ale
    > nikt nie zeznał że ma takie oświadczenie na piśmie.
    Ja mam!!! Tzn. mój klient. Na jego uporczywe żadania złozyłam zerowego PITa
    5 (nie wierzył że nie trzeba) i dostał potem informację z US że jeżeli nie
    powstał obowiązek *zapłaty* zaliczki na podatek to PIT-5 się nie składa i
    że oni to wsadzają "ad acta" ( z kontekstu "jak juz gości przysłałes to
    wyrzucic tego nie możemy").
    Kontrolnie zadzwoniłam do US co z PITem za nastepne miesiące, skoro cały
    czas będzie zerowy. Zostałam zrugana, że mam pisemko i do mnie nie dociera
    (swoja drogą pan ktory udzielał mi informacji był wyjątkowo nieprzyjemny -
    zabrakło tylko epitetu "tępa babo")- oni nie chcą makulatury z której nie
    wynika *podatek do zapłaty*
    No chyba że w któryś momencie wypadnie podatek do zapłaty -to wtedy juz
    następne składać trzeba.
    Grzecznie podziękowałam za informacje.

    Maddy

    --