  • Data: 2003-01-05 14:12:13
    Temat: Re: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Teraz troszke od drugiej strony:

    Przekonano mnie tu, ze:

    - wypelniajac VAT7 opieram sie tylko o ksiegi vatowe, a nie o KPiR
    - z KPiR do ewidencji zakupów przepisuje tylko te wydatki, ktore, mowiac
    skrotem myslowym, maja cos wspolnego z odlczaniem vat.

    Ale jak jest z przepisywaniem z KPiR do ewidencji sprzedazy?
    Jak wiadomo, sprzedaz nie związana z VAT ma bardzo istotny
    wplyw na to ile vat mozne odliczyc od zakupow sluzacych dzialnosci
    opodatkowanej i nieopodatkowanej.

    Z tego wnioskuje, ze kazdą sprzedaz musze wpisac do ewidencji
    sprzedazy, takze tą ze stawką "ZW" - i nawet jest odpowiednia
    kolumna na to (nawiasem - w ewidencji zakupow tez jest kolumna,
    ale radzicie mi, aby ja zostawic w spokoju).

    Teraz wlasciwe pytanie:
    czy kazdy rodzaj moich PRZYCHODOW widniejący w KPIR
    jest dla mnie sprzedażą i musi byc wpisany do ksiegi ewidencji sprzedazy?

    Jak na razie mam w swojej DG 2 rodzaje przychodow: faktury ktore wystawiam
    klientom na swoje uslugi oraz....... odsetki bankowe z konta firmowego.

    Domyslam sie, ze odseteki te (uwzglednione w KPiR) nie wpisuje sie
    do ksiegi ewidencji sprzedazy. Ale bardzo chialbym poznac ogolna zasadę
    ktora o tym przesądza. Czyli - ktore przychody nie są sprzedażą.

    DziekI!

    Latet