  • Data: 2005-05-20 22:51:26
    Temat: Re: Data faktury czy termin zapłaty?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 May 2005, oldMan wrote:

    >+ Jesli otrzymałaś od kontrahenta to w dniu otrzymania w PKPiR a w
    >+ Ewidencji Zakupów Vat w dniu/miesiącu zapłaty.
    >+ Jesli się mylę nich ktoś mnie poprawi.

    Zaraz "mylę"... zapodałeś IMO *niektóre* możliwe scenariusze :)
    Zacznijmy od pierwszego zdania:
    "Jesli otrzymałaś od kontrahenta to w dniu otrzymania w PKPiR"
    Powiedzmy: "zależy". Zależy od wybranego sposobu ksiegowania
    i za co faktura :)
    - jak za towar handlowy to owszem, nie później niż z dniem
    otrzymania; ale nie później niż z dniem "przyjęcia" towaru
    a nie faktury !
    - zależy czy "księgę prowadzi biuro podatkowe", tudzież czy
    podatnik korzysta z prawa prowadzenia "na takiej samej
    zasadzie księgowania do .20" jeśli prowadzi stosowne
    ewidencje...

    A później może pójść seria rozważań czy podatnik księguje
    kasowo czy memoriałowo tudzież czy chodzi o samą KPiR
    czy też wpis do EVAT :)
    IMHO koledzy dobrze pisali że trzeba wiadomości jak cytrynę
    wyciskać ;]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)