  • Data: 2013-11-05 18:46:28
    Temat: Re: Darowizna na operacje...
    Od: poszukiwacz <o...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > Nie można tak łączyć darowizn.
    > Jak się US kapnie, że to poszło dookoła naliczy wam podatek tak jak od
    > pojedynczej darowizny plus odsetki.
    > A jak o to zapyta za 5 lat to wyjdzie dużo więcej niż gdybyście to mieli
    > zapłacić sami.
    > Nie opłaca się.

    Jeśli kwota darowizny od ciotki będzie inna niż kwota darowizny
    od rodziców to
    nie widzę przeciwskazań.

    Przypomnę też (pisałem o tym kiedyś i witek pewnie znów się
    oburzy) że w mojej rodzinie była darowizna nieruchomości z wujka
    na ojca i z ojca na córkę - dwie darowizny były zawarte w jednym
    akcie notarialnym (taki sprytny notariusz). I urząd skarbowy nie
    zakwestionował zwolnienia z podatku od darowizn pomimo tego że
    miał te dane "jak na tacy".