eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDarowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku? › Re: Darowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku?
    From: "Rafal" <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna dla małżeństwa od rodziców - jak z limitami do podatku?
    Date: 6 Sep 2005 15:51:30 +0200

    > Wystarczy. Spłaty mają być zgodne z umową pożyczki.
    > Z tym, że nie zabezpiecza cię to w żaden sposób przed gmeraniem US co
    > ojciec zrobił z tymi pieniędzmi.

    A przed tym to nigdy nie ma zabezpeiczenia. Inna sprawa - co są w stanie
    znaleźć, gdy ojciec ma działalnośc gospodarczą i generalnie obroty to generuje
    całkiem solidne...

    > Nie wiem, czy warto tak kombinować.
    > Jeszcze jedno rozwiązanie skoro masz pieniądze.
    > Pożyczka na 5 lat. Poczekać, aż te 5 lat minie i dostać kolejną darowiznę.
    > A przez te 5 lat sumiennie spłacać jak przystało.

    A to jest jasne że po 5-ciu latach umożenia (całości albo części) - inna sprawa
    że PO zapowiada likwidację podatku od darowizn, a zanosi siena to że obejmą
    władzę, więc być moze nawet szybciej się da :)
    Póki co planuję właśnie pożyczyć, bezodsetkowo, z terminem spłaty powiedzmy 10
    lat, i przlewać co miesiąc stosowną kwotę (mam wrażenie że nie idzie dojść co
    ojciec z tym robi, jeśli kwota spłaty nie jest zbyt wielka)