  • Data: 2003-02-03 15:42:09
    Temat: Re: Darowizna 1/2 auta
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mamy kupione wspólnie z żoną auuto (rejastracja i faktury na oboje)
    > chcemy teraz to przepisać tylko na mnie
    > jak to najlepiej zrobić

    Jak macie wspolnote majatkowa to IMHO sie nie da. We wspolnocie majatkowej
    nie ma podzialu 50% - 50%. We wspolnocie majatkowej nie musicie miec faktury
    na oboje - nawet jak jest na jedno z Was to auto jest wspolne (nie wiadomo
    kto ile go ma) :). Reasumujac jak jestescie we wspolnocie to trudno Ci
    bedzie podarowac samemu sobie nieokreslona czesc samochodu :).

    Jesli natomiast nie jestescie we wspolnocie majatkowej a na fakturze jest
    ujawnione w jakim procencie malzonka jest wlascicielka to piszcie na kolanie
    umowe darowizny, do US w celu opodatkowania i do UM w celu przerejestrowania
    (tak jak pomiedzy osobami obcymi tylko podatek chyba mniejszy :) bo stopien
    pokrewienstwa chyba jest I).

    pzdr
    aska