  • Data: 2002-07-10 14:56:26
    Temat: Re: DRA, RNA, nie kumam
    Od: "ktp" <k...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    > Zgodnie z ustawą o ubezpeczeniach osoba opłacająca składki wyłącznie za
    > siebie przesyła jedynie deklaracje rozliczeniową ( Art.47 punkt.2 ) a więc
    > wysyłasz tylko DRA..Co to tego co ci grozi za wysłanie i RNA to nie mam
    > pojęcia ZUS .
    > Jolka

    ja też potwierdzam, że tylko DRA ;-)

    co do konsekwencji wysyłania DRA i RNA...
    spotkałem się z przypadkiem,
    że jednoosobowa firemka składała przez półtora roku DRA i RNA
    (jeszcze z zakreślonym _obowiązkowym_ chorobowym)
    ZUS kazał skorygować wszystko - trzeba było wypełnić
    18 szt DRA, (zajmuje jednak trochę czasu - nawet z płatnikiem...)
    potem wysłuchać biadolenia pani przyjmującej to wszystko, że
    nie ma się dla niej litości, że jak można ją zasypywać taką stertą
    papierów....
    a poza tym ZUS wykorzystał to jako wygodny pretekst do nie przelewania
    pieniędzy na konto w OFE:
    "no... źle było składane... to jak pan sobie wyobraża,
    że mieliśmy przelać te pieniądze???"

    pozdr
    KTP