    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG w mieszkaniu a kontrola US
    Date: Thu, 18 Jan 2007 20:17:20 +0100

    On Wed, 17 Jan 2007, Rex wrote:

    > Witam,
    > od roku prowadzę w mieszkaniu DG i tak się zastanawiam czy urzędnik US może w
    > każdej chwili bez zapowiedzi wpaść do mnie posprawdzać co mu się podoba:
    > faktury, ewidencję przychodów, oprogramowanie itp. Czy też przed taką wizytą
    > powinienem dostać jakieś pismo z US informujące, że tego dnia o takiej i
    > takiej godzinie odbędzie się kontrola.
    > Jak to właściwie jest? Czy ktoś z Was miał takie kontrole w swoim mieszkaniu?

    1. przyszły 2 osoby
    2. przedstawili się, pokazali legitymację, chcieli podpisu pod
    powiadomieniem o rozpoczęciu kontroli oraz oświadczenia czy
    ktoś mnie reprezentuje czy reprezentuję się sam :), na powiadomieniu
    było czego dotyczy kontrola (dochodowy za poprzedni rok), zdaje
    się że zaraz wyciągnąłem książkę kontroli :) i mam wpis.
    3. umówili się "na jutro" :)
    4. przekopali przedłożony stosik papierów (ku mojemu zdumieniu znajdując
    drobne, acz rzeczywiste pomyłki), znaczy KPiR (musiałbym sprawdzić, ale
    AFAIR korekty do KPiR - do skorygowanych PITów - miałem w postaci
    wydruków korekty), faktury, EW EST i książkę kontroli również
    przedłożyłem (bez zachęty) to nie wiem czy ktoś by się upominał
    jakbym nie dał (akurat nic nie kupowalem "do ewidencji" przez
    cały rok).

    Później dostałem protokół czy jak to się nazywało (ze wskazaniem wyników
    oraz pouczeniem że mam ileś-tam dni na złożenie wlasnych uwag), zdaje się
    że wręczyli osobiście (za pokwitowaniem) wpadając kolejny raz (znaczy na
    pewno z czymś wpadli na 5 minut, tylko nie pamiętam czy z "wynikami"
    czy "wyniki" przyszły osobno pocztą).
    Żadnej decyzji US nie wydał, pewnie dlatego że kartka z decyzją wyszłaby
    drożej niż wykryte różnice :) no ale mają na to jeszcze kilka lat :P
    (to JEST problem, jak US się nie ustosunkuje np. do stwierdzenia
    o zaniżeniu podatku to podatnik nie ma jak "popędzić czynności")

    pzdr, Gotfryd