    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG - remanent początkowy
    Date: Tue, 17 Apr 2007 22:16:36 +0200

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > Zapis jest w art. 90.8 ustawy jak wyżej.
    > Mi się WYDAJE, że jak podatnik ma tylko czynnosci opodatkowane to nie
    > musi "negocjować". Ale zapis nie jest dośc jasny.

    Mi się też tak wydaje, bo art. 90.1 warunkuje liczenie proporcji i całą
    resztę z tym związaną, wykonywaniem czynności od których przysługuje i
    nie przysługuje odliczenie.
    W opisywanym przypadku art. 86.8.1 mówi, że odliczenie przysługuje na
    takich samych zasadach, jakby usługi były wykonywane w kraju. W praktyce
    może to często zwroty oznaczać, jak ktoś praktycznie wszystko za granicę
    robi.
    Jednak ilekroć to czytam, zawsze mnie nurtuje fragment uzależniajacy
    prawo do odliczenia od tego, czy "podatnik posiada dokumenty, z których
    wynika związek odliczonego podatku z tymi czynnościami" :)

    Andrzej
    http://album.radom.pl