  • Data: 2006-11-24 10:51:24
    Temat: Re: DG i pomagajšcy malzonek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 21 Nov 2006, Klapuch :-) wrote:

    > Zawile to jakies. Przeciez jak ktos ma chwile czasu i chce cos mi
    > pomoc bo zawsze mu sie podobalo np. pakowanie paczek, a nie chce
    > zarabiac to co?

    ...to nie płacąc mu wynagrodzenia uzyskujesz przychód.
    Wątek w którym "zaatakowano" tak podatnika przypadkiem masz obok.
    Przepis jest jasny: jak ktoś Ci coś za darmo ZROBI, to trzeba
    wycenić "wartość rynkową" i doliczyć do opodatkowania.
    Paranoja? A to nie mój wymysł.
    I zeby jasność była: jak ktoś Ci coś DA, to mamy darowiznę i do
    1000zł (bodaj na 5 lat, nie pamiętam) jest darowizna zwolniona
    z opodatkowania.
    Więc jak ktoś OBIECA zdjęcia znajomym z imprezy to przechlapane,
    bo podatek się nalezy :>
    Ale jak zrobi zdjęcia i ni stąd ni zowąd je im DA (bez wcześniejszego
    obiecywania), to jest darowizna i podatku nie ma bo do 1000 zł daleko :>

    > Osoba pomagająca, nawet raz w tygodniu staje sie
    > pracownikiem

    Niekoniecznie. Znaczy jak nie podpada pod "osobę współpracującą".

    > lub osoba wspolpracujaca?

    A to już "koniecznie".
    Ktoś na bieżące emerytury musi zarobić...

    > I czyni to z dobrej woli?
    >
    > Przesuwajac granice do absurdu - przyjdzie sasiad (babcia, dziecko) i
    > pomoze mi zniesc paczki do samochodu, bo akurat mi sie rozsypaly na
    > schodach - tez mi pomaga w dzialalnosci i musze go zarejestrowac w
    > ZUS'ie?

    Jak sąsiad to nie, ale dochód trzeba policzyć :>

    pzdr, Gotfryd