    From: Przemek <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG a auto "z importu"
    Date: Fri, 15 Oct 2010 23:44:34 -0700 (PDT)

    >   Wypada założyć, że z okazji ujednolicenia przepisów w UE również
    > w .de działa mechanizm pozwalający na VAT-marża, a typowy handlarz
    > raczej nie ma powodu sprzedaży z dokładanym pełnym VATem, więc
    > "brutto" będzie zawierało wyłącznie VAT od marży handlarza.
    w PL jezeli podatnik mial mozliwosc pelnego odliczenia podatku VAT to
    przy odsprzedazy auta tez vat musi naliczyc - jezeli firma niemiecka
    zmienia "tabor" i oddaje do salonu np 20 aut 3 letnich bo bierze 20
    nowych to ten przysalonowy autohandel pewnie bedzie musial vat
    doliczyc (bo pewnie kupil na fvat te auta...)
    Ta oddajaca firma moze tez byc przeciez firma leasingowa
    Widzialem kiedys plac autohandlu w DE pelnego identycznych
    (wyposazenie, kolor) kilkudziesieciu fordow focusow (wtedy sie tematem
    nie interesowalem ale tam praktykuje sie takie hurtowe wymiany parku
    samochodowego) - tam z tego co wiem nie obowiazuje wzor Lisiaka i
    mlodzi gniewni menadzerowie nie jezdza pickup-ami:)

    Najwazniejszy dla mnie wariant to kupno auta od osoby prywatnej w DE i
    sprowadzonego niezarejestrowanego auta od autohandlu w PL na vat
    marza????
    - potencjalne miny podatkowe? Nie musze przypadkiem 22%vatu
    odprowadzic sprowadzajac auto od osoby prywatnej?
    Pozdrawiam,
    Przemek