    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG, Konsorcjum, podatki...
    Date: Thu, 05 Jul 2007 06:54:52 -0700

    On 5 Lip, 00:21, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > A to niby dlaczego? :O

    Trochę źle to ująłem. Miałem na myśli, że nie ma ulg i zryczałtowanych
    kosztów uzyskania dla umowy o dzieło (ale tych chyba w ogóle nie ma w
    DG - trzeba podawać rzeczywiste, tak?).

    Wracając do tematu, od kilku godzin trochę czytam o DG, VAT, etc. i
    teraz myślę, że wyglądałoby to tak:
    Osoba reprezentująca konsorcjum wystawia inwestorowi fakturę VAT-MP
    (żeby uniknąć konieczności płacenia VAT, kiedy trafi się na złodzieja)
    na całość, a następnie, zgodnie z umową konsorcjum, pozostałe osoby
    (autorzy projektu) wystawiają faktury VAT na swoją część osobie
    reprezentującej. Osoba repr. dodaje to do kosztów do PIT i odlicza
    VAT, więc płaci tylko za to, co sama zarobiła. Mam rację?

    pozdr,
    mj

    PS. Jak zwykle wystarczy trochę poczytać... Ale nie wiem, czy dobrze
    to zinterpretowałem.