eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym? › Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy zachowanie się fair jest faktycznie na cenzurowanym?
    Date: Wed, 13 Jul 2022 20:12:17 +0200
    <ta6c83$2pe$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62c93d7e$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahdiq$mre$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cc484c$0$454$65785112@news.neostrada.pl>
    <tahqsh$v2l$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cc894b$0$463$65785112@news.neostrada.pl>
    <tajo34$47p$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cd90c6$0$502$65785112@news.neostrada.pl>
    <tamj98$tff$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <62cee262$0$479$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2022-07-13 o 17:18, Pete pisze:

    > Da się, ale trochę liczenia będzie.
    > (kwota do ZUS, odliczenia ZUS)

    Nie pomyślałem, że taki program ZUSem też się zajmie.
    Głupi jestem - nie?

    Wynika to z tego, że nigdy nie używałem żadnego takiego programu.

    Jakbym pomyślał i zadał sobie takie pytanie to pewnie odpowiedziałbym
    prawidłowo, ale bez zastanowienia to miałem w pamięci to, że na stronie
    mBanku w opisie procedury zgłoszenia działalności krok po kroku na końcu
    było, że trzeba do ZUSu (się pofatygować).
    Zostało mi to w głowie jako "ZUS i tak spada na ciebie człowieku."

    Ten ZUS to chyba jest poważny argument. Tam przy ryczałcie są chyba
    jakieś 3 kwoty, jak się wpadnie w kolejny próg to nawet nie wiem, czy
    trzeba od razu wstecznie zapłacić, czy rozłożyć na kolejne miesiące, czy
    w ogóle dopiero rozliczając rok.
    Od lipca miało wejść, że jakąś tam część jednak można odliczyć (przy
    liniowym) a przy ryczałcie ?
    Na pewno będę się wczytywał w to, ale mając dane z programu będę mógł
    zweryfikować, czy ktoś inny tak samo to zrozumiał jak ja.

    Zaraz, zaraz, a czy jak jest w ZUSie jakiś formularz ZUS P DRA to jak
    tam się wpisze podstawę to on sam nie wyliczy ile się należy.
    Nigdy się nawet nie logowałem jeszcze do ZUS to nie wiem czy to jest
    inteligentny formularz, czy przyjmie wszystko co się wpisze i nic nie
    sprawdza.

    W każdym razie mam argument aby w miarę dokładnie przyjrzeć się tym
    programom.

    Ciekawe, czy ZUS P DRA można ZUSowi wysłać dwa razy - osobno SPJ, osobno
    JDG. Dotychczas jeszcze nie wysyłałem - kolega robi to za nas i wolałbym
    osobno wysłać tylko to co wynika z JDG, ale jak znam ZUS to pewnie 'nie
    da się'.
    P.G.