  • Data: 2005-12-03 07:51:34
    Temat: Re: Czy wystawca faktury musi ja podpisac?
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Intryguje mnie czy zostało wydane rozporządzenie wykonawcze
    > do art.87 par.5 Ordynacji.

    Rozp.MF z 22 sierpnia 2005 r. w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz
    opłaty prolongacyjnej, a także zakresu informacji, które muszą być zawarte w
    rachunkach (Dz. U. 165 poz.1373 z 30 sierpnia 2005 r.)

    § 14. 1. Rachunek potwierdzający dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi
    zawiera co najmniej:

    1) imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedawcy i kupującego
    bądź wykonawcy i odbiorcy usługi;

    2) datę wystawienia i numer kolejny rachunku;

    3) odpowiednio wyraz "ORYGINAŁ" albo "KOPIA";

    4) określenie rodzaju i ilości towarów lub wykonanych usług oraz ich ceny
    jednostkowe;

    5) ogólną sumę należności wyrażoną liczbowo i słownie;

    6) czytelny podpis wystawcy rachunku

    oraz odcisk pieczęci wystawcy rachunku, jeżeli się nią posługuje.

    2. W przypadku gdy oryginał rachunku uległ zniszczeniu albo zaginął,
    ponownie wystawiony rachunek zawiera również wyraz "DUPLIKAT" oraz datę jego
    ponownego wystawienia.

    3. Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się do faktur wystawianych przez
    podatników podatku od towarów i usług.

    pozdrawiam