    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy pracodawca ....
    Date: Tue, 23 Jul 2002 09:04:59 +0200

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Nie musi, aczkolwiek jeśli zechcesz odliczać kwotę wolną od podatku w
    > DG musisz go poprosić o nieodliczanie, a wtedy on spyta dlaczego...
    >
    > Rozwiązanie:
    > a) Nie odlicza kwoty wolnej w DG
    Co skutkuje wezwaniem do US po pierwszym złożeniu PIT-5 w celu jego
    korekty poniewaz podatek został naliczony niezgodnie z tabelą.
    Przerabialam pare razy - nie da się. Podatek na pit-5 bez odliczenia
    tych 516zł z groszami jest podatkiem naliczonym niezgodnie z
    przepisami, niezgodnie nawet z samą instrukcją na picie.
    Cały czas zapowiadali że to sie zmieni, ale jak na razie jest po
    staremu. Przynajmniej jeśli chodzi o system komputerowy w US - nie
    przyjmuje pitów 5 bez uwzględnienia "kwoty wolnej" (sprawdzone naocznie).

    > b) nakłamać mu że np. masz zyski z czynszu...
    I to jedyne rozsądne wyjście. Pracodawca i tak nie może tego w żaden
    sposób sprawdzić. A pracownik nie ma obowiązku sie tłumaczyć.
    Zreszta z reguły takie informacje nie wychodza poza kadrową.
    Mój szef tylko spytał kiedys czemu nagle zaczęłam dostawac wieksze
    przlewy wynagrodzenia. Trzeba było wyjaśnic, że to zaniechanie poboru
    zaliczki. Ale róznica była naprawdę widoczna (kilkaset zł), a nie
    jakies tam 45zł.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk