eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy po 4rech latach mogę dochodzić należności z tytułu niezapłaconej faktury Vat? › Re: Czy po 4rech latach mogę dochodzić należności z tytułu niezapłaconej faktury Vat?
  • Data: 2006-05-10 13:55:28
    Temat: Re: Czy po 4rech latach mogę dochodzić należności z tytułu niezapłaconej faktury Vat?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 May 2006 x...@w...pl wrote:

    > A mam jeszcze takie jedno małe pytanko - gdzie mogę znaleźć podstawę prawną do
    > przedawnienia - tzn czy ktoś się orientuje jaka to ustawa/rozporządzenie...

    Kodeks Cywilny.
    I dla wielu umów są wyjątki - nie ma tak dobrze że jest JEDNA zasada
    dla wszystkich przypadków.
    Taka zasada "generalna" jest:

    Art. 118. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej,
    termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń
    o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
    działalności gospodarczej - trzy lata.

    ...tyle że rozbija się o "nie stanowi inaczej".
    Ale KC to tylko trochę ponad 1000 artykułów ;), niewielka część z nich
    zawiera regulacje dotyczące przedawnienia więc sobie odsiejesz :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)