  • Data: 2005-09-19 17:23:46
    Temat: Re: Czy na pewno tak? (brutto/netto)
    Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Obrzut <a...@w...onet.pl> wrote:
    > 3500 NETTO - podatek = Mój zarobek,
    > czy
    > 3500 BRUTTO - podatek = Mój zarobek?
    >
    > Wydawało mi się zawsze że taka jest właśnie różnica między brutto a netto.

    Jeśli to firma świadczy usługę firmie, to '3500 netto' oznacza, że na fakturze
    kwota bez VATu wyniesie 3500 zł (a z VATem 4270 zł). Z tych 3500 zł zapłacisz
    potem 19% podatku (albo i mniej, jeśli masz jakieś koszty, podobnie jak mniej
    możesz zapłacić VATu, tzn. zostanie Ci coś z tych 770 zł).

    Natomiast w rozliczeniach między firmą a pracownikiem 'netto' oznacza
    wynagrodzenie 'na rękę' po odjęciu podatków, ZUSów, itd.

    P.