  • Data: 2004-04-15 16:42:53
    Temat: Re: Czy można skompensować VAT ???
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-04-15 14:26, Użytkownik Toga011 napisał :

    > Jako ze jestem exporterem uslug wystawiam część faktur ze stawką
    > zerową,
    > natomiast oczywiście aby wykonac te usługę posiadam podwykonawców
    > w kraju
    > którzy fakturują mnie oczywiście ze stawką 22%.Wynikiem czego jest
    > bardzo
    > duża nadpłata Vat-u. Pytanie czy jest inna mozliwosć na odzyskanie
    > tego VAT-u
    > niż wystapienie do urzędu skarbowego - np. kompensata z dostawcą
    > itp.

    i tu mamy pierwsze plusy przystąpienia do UE. Po 1.V musisz rozszerzyć
    działalność o handel, kupować wewnątrzwspólnotowo z innego kraju UE cuś
    z 0% VAT, wyliczać samemu sobie 22% należnego, 22% naliczonego,
    sprzedawać to cuś z 22% VAT i... wszystko komasować w jednej, jedynej
    deklaracji VAT-7(?) - handel + usługi - i mieć małą malutką nadwyżkę
    Vatu do zapłaty do US.

    cbdo

    andy_nek