eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy możliwy jest ZWROT niesprzedanego towaru do hurtowni? › Re: Czy możliwy jest ZWROT niesprzedanego towaru do hurtowni?
  • Data: 2009-10-06 10:27:25
    Temat: Re: Czy możliwy jest ZWROT niesprzedanego towaru do hurtowni?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 6 Oct 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jaki jest odsetek osób, które sprzedadzą swojej babci drożej, tylko
    > dlatego, że to ICH babcia, a nie Babcia Sąsiada?

    Jeśli przecenisz i będziesz sprzedawał *wszystkim* taniej, to
    i babci możesz. Wtedy pozostaje wyłącznie ograniczenie dla samego
    siebie (plus małżonka i dzieci). Odpadnie odniesienie do "podmiotów
    powiązanych", bo w przypadku podmiotów powiązanych pierwszą na
    liście "metodą wyceny" jest zastosowanie cen, stosowanych wobec
    innych podmiotów.
    Jak masz JEDNO futro, które chcesz "promocyjnie" sprzedać babci,
    to masz problem. Podatkowy i etyczny.

    > Nie inna. Debilne prawo trzeba tępić.

    Problemem jest brak środków.
    Państwo zastrzega sobie wyłączność na dysponowanie "środkami tępienia" :>

    > Prawo to mechanizm stworzony przez
    > społeczeństwo, które dla swojego dobra się umawia

    Możesz ujawnić z kim się umawiałeś? :O

    > Jeżeli jakieś prawo nie działa dla dobra społeczeństwa, to
    > należy je zmieniać a nie twierdzić, że durny lex, lecz lex?

    Nie wiem jak odpowiedzieć na tak postawione pytanie.
    Pytanie nie zawiera tezy *kto* i *jak* ma zmienić.

    pzdr, Gotfryd