  • Data: 2002-07-22 13:29:57
    Temat: Re: Czy US jest w stanie...
    Od: "Mich" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chce np. kupic twardy dysk na moja dzial. gosp., ale do domowego
    > komputera. W firmowym P166MMX mam dysk 2 GB i niech tak zostanie, nowy
    > dysk wyladuje w komputerze prywatnym. Chodzi o wpisanie go w koszty.
    > Zdaje sobie sprawe ze to niezbyt OK wobec fiskusa,

    a fiskus jest OK wobec podatników? - ale nie oto chyba chodzi...

    tylko - czy IM sie
    > bedzie chcialo grzebac w moim kompie i patrzec jaki tam jest dysk???
    > Zagadnienie troche teoretyczne, ale jestem ciekaw.
    >
    > nijou

    Urząd Skarbowy, czy szerzej rzecz ujmując, aparat karno-skarbowy ma
    własciwie nieograniczone możliwosci kontrolne podatników. Oczywiście -
    zgodnie z procedura, ordynacją podatkową, przepisami podatkowymi ,.. itd.
    Więc
    teoretycznie - mogą zainteresowac sie takim dyskiem twardym. Musiałby jednak
    podatnik juz bardzo podpasć, aby go rezebrać tak do rosołu, albo mieć pecha
    i trafić na jakiego referenta skarbowego - miłośnika i eksperta od twardych
    dysków. W dobie dzisiejszych trudności na rynku pracy różni ludzie pukają do
    drzwi kadrowców w US, więc kto ich tam wie ... :-))

    Jesli, jednak chodzi o przytoczone przec Ciebie przykłady - sprawa nie
    wyglada tak tragicznie. Mozna np.wciagnąc ten "ulepszony" komputer domowy do
    ewidencji srodków trwałych, lub mozna uzasadnic zakup dodatkowych elementów
    potrzebami dzialalnosci gospodarczej. Byc moze Twoja dzialalnosc wymaga
    posiadania w zapasie czterech procesorów i kilku dyskow twardych, albo dysk
    twardy w komputerze domowym sluzy do archiwizowania danych firmowych.
    Podatnik zalicza to w koszty, co uzna za stosowne ( czyli co sluzy
    osiągnieciu przychodu z dzialalnosci)

    pozdrowienia