  • Data: 2002-02-25 21:24:22
    Temat: Re: Czy NIP jest obowiazkowy itp.?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tako rzecze t...@a...pl:

    > Witam!
    >
    > Chacialbym zapytac sie o nastepujace sprawy.
    >
    > 1) Zalozmy ze jest osoba starsza ktora z jakichs przyczyn (nie wazne
    > jakich) nie ma dotychczas NIP choc powinna rozliczac sie z US bo ma
    > dochody. Czy jest obowiazek posiadania NIP (chyba tak bo powinna byc
    > rozliczona z podatku) i jak teraz zglosic do US zeby nie czepiali sie
    > ze tak pozno.

    NIP oczywiście musi posiadać, niech złoży NIP-3 aktualizacyjny, nikt nie
    będzie się czepiał, dlaczego tak późno.

    > 2) Osoba ta ma dochody tylko z jednego zrodla i z tego tez zrodla byly
    > placone wszystkie podatki, zdrowotne itp. wiec finansowo jest OK, ale
    > poniewaz nie miala NIP to przez te instytucje nie byla rozliczana
    > tylko dostawala poczta PIT 8b aby rozliczyc sie samemu. Jako osoba
    > starsza i nieobyta z przpisami uznawala ze jest to juz rozliczenie z
    > US i nie skladala rozliczen rocznych. Finansowo jest OK, sa wplaty
    > podatku w terminie, ale co grozi za brak rozliczen rocznych przez
    > kilka lat?

    Grozi oczywiście kara finansowa, ale z doświadczenia wiem że z
    wykrywalnością takich przypadków jest raczej krucho. Nie mam zielonego
    pojęcia czy warto składać teraz rozliczenie za poprzednie lata, pewnie nie
    ale niech wypowiedzą się inni. Jedno jest pewne: od tego roku niech już
    rozlicza się jak należy.
    Powodzenia :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin