eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzesc faktury w koszty › Re: Czesc faktury w koszty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostra
    da.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czesc faktury w koszty
    Date: Wed, 12 Aug 2009 08:43:16 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 39
    Message-ID: <h5tot1$bv$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <3...@r...googlegroups.com>
    <s...@t...ceti.pl>
    NNTP-Posting-Host: aege205.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1250060001 383 79.186.160.205 (12 Aug 2009
    06:53:21 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Aug 2009 06:53:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.22 (Windows/20090605)
    In-Reply-To: <s...@t...ceti.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:215352
    [ ukryj nagłówki ]

    Jacek Osiecki pisze:
    > Dnia Sat, 8 Aug 2009 08:53:36 -0700 (PDT), zlotawy napisał(a):
    >> I z ciekawości, czy mozna wpisac koszt napojow jesli nie ma sie
    >> pracownikow a tylko klientow, ktorzy co jakis czas odwiedzaja siedzibe
    >> firmy notabene mieszkanie prywatne?
    >
    > A to w ogóle można napoje wliczać w koszty? Albo bardziej ogólnie - żywnosć?
    > Wydawało mi się, że nasi włodarze nie pozwalają na wliczanie tego w koszty
    > nawet gdy są pracownicy...

    Masz rację...
    ...wydawało Ci się.

    Z KUP są wyłączone koszty reprezentacji.
    Napoje dla pracowników to nie reprezentacja. Poza tym masz obowiązek
    zapewnić pracownikom napoje i może to być dystrybutor w woda a mogą być
    soki, herbata i kawa i różne rarytas do nich jak cukier i śmietanka.

    Istnieje spór czy kawa lub herbata podana klientowi na zasadzie ogólnie
    przyjętej uprzejmości to jest reprezentacji.
    Uważam że nie. Tak samo jak nie jest reprezentacją udostępnienie
    klientowi papieru toaletowego, mydła i ręcznika.

    Moim zdaniem to są zwykłe koszty ogólne związane z codziennym
    funkcjonowanie biura.
    Jak dotąd praktyka potwierdza moje stanowisko. Żadna kontrola się takich
    zakupów nie czepiała. Nawet się nad tym nie zatrzymywali.

    Oczywiście to jest tzw. argument anegdotyczny, ale na przestrzeni
    ostatnich 10 lat miałam pewnie ze 40 kontroli podatkowych i skarbowych,
    nie licząc krzyżówek, więc to całkiem spora próba.


    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1