  • Data: 2002-05-25 07:49:13
    Temat: Re: Cos te hurtownie kombinuja
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 25 May 2002, Jacek Chyczewski wrote:

    >+ Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał
    [...]
    >+ > ewentualnie pozniej mozna jakos ten VAT odliczyc?
    >+
    >+ A na paragonie to Vatu nie ma? A czy TY jesteś może zwolennikiem
    >+ Belki,czy jego którąś z macek?

    -:)
    IMO to z VATem z paragonu są co najmniej wątpliwości :[

    Może skomentujesz - bo biuro rachunkowe "wyraziło zastrzeżenia"
    (do brania paragonów !) a wskazań (ani oni ani na grupie) skąd
    się (zastrzeżenia) biorą nie otrzymałem:
    1. czy VAT z paragonu jest odliczalny
    1a. czy można/należy wliczyć VAT z paragonu w koszt
    2. jakie są przeciwwskania do brania paragonów w oparciu o par.
    14.4 (materiały biurowe) lub par.14.2.3 (materiały pomocnicze
    zakupione w detalu)

    IMO:
    1. Nie, paragon nie spełnia warunków do bycia fakturą VAT
    1a. skoro 1. nie, to 1a tak
    2. nie widzę. Ale Maddy też kiedyś zeznawała, że gotowa była
    ugryźć kioskarza bo nie chciał jej faktury za czasopismo
    wystawić :) (to że *ma prawo* to jedno, a to czy *ma powód*
    [zakładając że VAT przeboli] to drugie !)

    Pozdrowienia, Gotfryd