eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien › Re: Co najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka
    wyjasnien
    Date: Mon, 13 Jun 2005 18:51:51 +0200

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Kocureq <a...@...stopce.pl>
    wystukał[a]:
    > Czyli gdy jestem studentem to nie musze placic tych skladek, ale tez
    > g.... z tego bede mial? To ja juz wole placic te skladki :) 18% od
    > brutto to calkiem sporo kasy.

    Ale nie wszystko idzie ci na emeryture. Nie pamiętam dokładnie ile to
    jest ok 13%? Tylko, że przeprowadzają niektórzy symulacje (use google
    ;), że gdybyś te pieniądze, które odkładasz w zusie na emeryture
    inwestował samodzielnie, to miałbyś potem więcej niż tej emerytury - tak
    więc twój wybór.

    > Tak na oko 500 zł :) Czyli mi sie jak cholera oplaca zlecenie - KUP
    > ok. 1100 zł - (przez to bede placil o 220 zł mniej podatku?), ZUS
    > to jakis 1000 zł. Tyle, ze jak mi sie to do emerytury nie bedzie
    > liczylo to kapa.

    hm.. to nie tak proste z tymi kosztami. Bo liczy się je już po odjęciu
    składek na ubezpieczenia społeczne.
    Umowa o pracę: Czyli masz 1000 brutto minus 18,71% tj. 812,90 zł- od
    tego odejmuje się koszty 102,25 liczy się podatek 19% czyli od 710 zł
    (ew. odejmuje kwotę wolną - ale to wsio rybka przy rocznym rozliczeniu i
    tak wyjdzie)
    Przy zleceniu nie masz tych 18,71% czyli od 1000 liczysz 20% kosztów tj.
    200 zł masz... czyli 19% liczysz od 800 zł.
    Przy tysiącu może się nie za bardzo opłacać, ale przy wyższych kwotach
    na pewno. Poszukaj, na podanych linkach są kalkulatory.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --