eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCo najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien › Re: Co najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka wyjasnien
    From: Kocureq <a...@...stopce.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co najkorzystniejsze jako umowa o pierwsza prace (student) + kilka
    wyjasnien
    Date: Mon, 13 Jun 2005 18:40:04 +0200

    Nikiel ;-) wrote:

    > Z tytułu umowy zlecenia. W ustawie o ubezpieczeniach społecznych. Ba.
    > nawet jakby chciał to i tak nie może (z tyt. umowy zlecenia).

    Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych. ?

    1. Obowiazkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegaja, z
    zastrzezeniem art. 8 i 9, osoby fizyczne, ktore na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej
    są:
    4) osobami wykonujacymi pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy
    zlecenia albo innej umowy o swiadczenie usług, do której zgodnie z
    Kodeksem cywilnym stosuje sie przepisy dotyczace zlecenia, zwanymi dalej
    "zleceniobiorcami", oraz osobami z nimi współpracującymi, z zastrzeżeniem
    ust. 4,

    4. Osoby określone w ust. 1 pkt 4 nie podlegają obowiązkowo
    ubezpieczeniomemerytalnemu i rentowym, jeżeli są uczniami gimnazjów,
    szkół ponadgimnazjalnych,szkół ponadpodstawowych lub studentami, do
    ukończenia 26 lat.

    Nie ma nic o dziennych / zaocznych.

    > Emerytura będzie liczona z tego ile zbierzesz. Przyszły zus nie będzie
    > obchodziło to ile to zbierałeś (no, może się liczyć dlugość okresów
    > składkowych aby mieć minimalną zagwarantowaną emeryturę) Tzn. to co
    > uzbierasz na swoim koncie, to podzielą przez przewidywaną długość życia
    > i taką emeryturę będziesz miał. Plus do tego dojdzie II filar (liczony
    > tak samo).

    Czyli gdy jestem studentem to nie musze placic tych skladek, ale tez
    g.... z tego bede mial? To ja juz wole placic te skladki :) 18% od
    brutto to calkiem sporo kasy.

    > Urlop dla pierwszej pracy liczy się 1/12 wymiaru po każdym
    > przepracowanym miesiącu: czyli 2 dni po każdym miesiącu. A potem od
    > nowego roku tak jak inni pracownicy.

    thx.

    > Jeżeli jesteś studentem to przy umowie zlecenia nie płacisz zusu (czyli
    > 18,71% brutto i od 8,5% zdrowotnego -od brutto minus 18,71%).

    > Przy umowie o pracę koszty uzyskania przychodu masz 102,25 zł. Przy
    > zleceniu jest to 20% - łatwo obliczyć próg przy jakiej kwocie już się
    > opłaca zlecenie...

    Tak na oko 500 zł :) Czyli mi sie jak cholera oplaca zlecenie - KUP ok.
    1100 zł - (przez to bede placil o 220 zł mniej podatku?), ZUS to jakis
    1000 zł. Tyle, ze jak mi sie to do emerytury nie bedzie liczylo to kapa.

    > www.podatki.pl

    www.justfuckinggoogleit.com :)

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \