  • Data: 2004-11-22 04:05:29
    Temat: Re: Chyba niezle se namieszałem...pomocy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Nov 2004, Pawelek wrote:
    [...]
    >+ > Załóżmy optymistycznie że wziąłeś fakturę korygującą...
    >+
    >+ Załozenie bardzo optymistyczne...prawde powiedziawszy nie wiem co to faktura
    >+ korygująca ale dam sobie głowe uciąc ze ta moja to "zwykła" ( całe 1100 zł
    >+ zainwestowane w towar, potem nic juz sie nie działo )

    Moment.
    Pisałeś że "zwróciłeś towar". Jak rozumiem - odebrałeś pieniądze.
    I co, NIE WZIĄŁEŚ faktury korygującej ??
    Przecież ten kto ci sprzedał miał w tym interes, coby w razie
    kontroli się nie motać "a ten towar to skąd ??" oraz móc "cofnąć"
    przychód i należny VAT - więc pewnie wystawił...
    A tak to wychodzi że "masz towar wzięty na firmę" :[

    >+ > Nic nie piszesz czy zgłosiłeś się do US - IMHO i tak źle (niejednoczesne
    >+ > zgłoszenie DG w US i ZUS jest nieprawidłlowe) i tak niedobrze (głoszących
    [...]
    >+ Zgłosiłem sie do US. Wybrana forma opodatkowania to Karta Podatkowa

    Chwila.
    I co, dostałeś decyzję z wymiarem ? Płaciłeś/nie płaciłeś ??
    Do tego dochodzi owa "rozbieżność" jeśli zgłosiłeś *prowadzenie
    DG* do US (a zgłaszać można do 7 dni PO rozpoczęciu !) to np.
    "mój" ZUS "domniemuje" że prowadziłeś. IMHO jakaś logika w tym
    jest...

    >+ >>+ Nie zgłosiłem działalności w ZUS-ie, nadal zgłaszałem się do Urzędu
    >+ >>Pracy
    >+ >>+ tak jak bym był bezrobotny ( Technicznie tak było/jest )
    >+ >
    >+ > Hm... widocznie NIE podjąłeś jednak DG...

    Wychodzi że teraz wyjaśniłeś iż niekoniecznie (tj. jak ktoś się
    uprze to ci powie że prowadziłeś :[).

    >+ Teraz zalerzy mi na wyjasnieniu swojej sytułacji. Chciałbym zacząc z czystym
    >+ kontem, poszukac sobie pracy....
    >+ Od czego powinienem zacząc i co dalej ??

    Nie licz na to że na grupie dostaniesz WIARYGODNĄ odpowiedź.
    Powód ?
    Pierwszy: nie widać co masz za dokumenty.... nie ma wiarygodnych
    danych wejściowych ! Zauważ że o US wiemy tylko dlatego iż spytałem.
    Nie sądzę żeby wcześniej ktoś wpadł na koncept że wybrałeś kartę.
    Albo że zwróciłeś towar bez "papiera".
    Owszem, może szanse na kontrolę krzyżową są małe - ale są.
    Niech się okaże że nie było f-ry korekty, przychodzi US
    i pyta:
    1. gdzie jest faktura
    2. gdzie jest towar
    3. gdzie jest podatek ze sprzedania towaru
    3a....i wszystkie deklaracje...

    Powiem krócej: ja się nie podejmuję "wymyślać" :( - przecież
    rozwiązanie "to będę siedział cicho" też się na grupach pojawia...
    Może jakiś doradzca będzie miał "koncept" co by zrobić,
    i do tego podejmie się ew. twojej "obrony" przed urzedami.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)