    From: Maciek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Brak NIP na fakturze
    Date: Mon, 17 Nov 2008 15:29:28 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > No, nie skomentuję.
    > Nie wypada ;)
    > Nie dlatego że mam z nimi związki :>
    > Duplikat inny niż oryginał - ech...
    A jednak przyszła korekta, tylko taka (przynajmniej dla mnie) nietypowa.
    Jest to niby normalna faktura korygująca nr ... do faktury VAT nr ...,
    jednak jest na niej adnotacja, że korekta dotyczy danych nabywcy i nie
    zmienia wartości usług netto ani podatku VAT. Dodatkowo jest to tylko
    oryginał, nie dostałem kopii do podpisania i odesłania. Dziwne to
    wszystko, ale może tak ma być.

    Pozostaje nadal pytanie, kiedy księgować do KUP i do VAT. Oryginał
    faktury VAT jest z dnia 26.10.2008, data otrzymania 30.10.2008, data
    płatności 10.11.2008. Korekta jest z 31.10.2008, otrzymana 17.11.2008.
    Na szczęście miesiąc otrzymania korekty jest ten sam, co daty płatności,
    więc zakładam, że odliczenie VAT w listopadzie nie będzie problemem, a
    do KUP chyba po prostu z datą wystawienia oryginału faktury VAT. Ktoś
    przeciw? :-)

    Maciek