  • Data: 2010-05-29 09:29:07
    Temat: Re: Automaty na monety - jak rozliczać
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 28 May 2010, Michał Gut wrote:

    > mam pytanie.... jak rozlicza sie takie automaty wrzutowe jak np. automaty do
    > kawy, do napojow w puszkach itd?
    > chce zamontowac u siebie kopiarkę samoobsługową właśnie z automatem wrzutowym
    > ale nie mam pojecia jak to rozliczac. paragonu klient nie dostanie, faktury
    > tez nie....
    >
    > ktos ma pomysł jak to winno się zrobić? na podstawie notatek i oswiadczen ze
    > wyjeto tyle a tyle?

    Jak chodzi o VAT, to w ustawie:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2864
    8&id_pismo=509&i=0
    ...jest opisany moment obowiązku podatkowego (art.19.17). Ale formy
    dokumentowania ("komisja" albo cóś?) nie znam, na mój gust nie ma
    dodatkowych wymogów.
    Zwolnienie z kasy rejestrującej jest w pozycji 40 załącznika:

    Na mój rozum w niczym to się nie różni od innych przypadków "sprzedaży
    nie dokumentowanej fakturami" - ewidencjonowanie do KPiR jak w par.8:
    ...jeśli nie chce się wpisywać za każdym razem do KPiR (znaczy można
    prowadzić osobną ewidencję sprzedaży, to mam na myśli - i na podstawie
    p.4 może to być ta sama ewidencja co do VAT).

    A "zwykły" paragon lub fakturę można klientowi dać - a jak chce,
    to nawet trzeba :D

    pzdr, Gotfryd