eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAutohandel jal liczyć podatki przy sprowadzaniu samochodów z zagranicy? › Re: Autohandel jal liczyć podatki przy sprowadzaniu samochodów z zagranicy?
    From: Gonia <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Autohandel jal liczyć podatki przy sprowadzaniu samochodów z
    zagranicy?
    Date: Sat, 17 Sep 2005 16:33:44 +0200

    > samochód o wartości 1000zł został zakupiony w niemczech od prywatnej osoby
    > na umowę (żadnego VATu itp)
    > czyli mamy kwotę 1000zł + akcyza 650zł (licze w przybliżeniu) +
    > zarejestrowanie pojazdu +tłumaczenia, przeglądy etc 1000zł
    >
    > czyli mamy 2650zł
    >
    > i pytanie - czy skladniki typu akcyza, przeglądy techniczne, rejestracja,
    > tłumaczenia można zaliczyc do CENY ZAKUPU POJAZDU? - zakładając że pojazd
    > jest przeznaczony do dalszej odsprzedaży a nie na potrzeby firmy (do środków
    > trwałych)

> [...]

    do ceny zakupu ( sprzedaz towarow uzywanych ) wlicza sie cene zaplacona
    sprzedawcy - mimo,ze z ustawy o podatku dochodowym mozna wyczytac, ze
    cena zakupu, to cena powiekszona o wszelki koszty uboczne, od strony
    VATu nie jest to istotne. Jest to zgodne z VI dyrektywa , na ktora
    powola sie kazdy urzad w Polsce.