eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAukcje internetowe - sprzedaz. › Re: Aukcje internetowe - sprzedaz.
  • Data: 2005-03-14 09:19:54
    Temat: Re: Aukcje internetowe - sprzedaz.
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 3/11/2005 9:57 PM, Użytkownik Daniel Silwon napisał:
    > Witam,
    >
    > Sprzedalem na aukcjach internetowych okolo 20 uzywanych przeze mnie
    > przedmiotow, byly to glownie sprzety foto, ktore nagromadzily sie przez
    > pare lat.
    > Dwa znich osiagnely cene okolo 1200 zl, pozostalem do 500 zl.
    > Od ktorych aukcji powinienem zaplacic podatek 2%?
    > Jezeli nie zaplacilem podatku za przedmiot sprzedany w 2002, czy moge
    > zaplacic go teraz?

    Obowiązek podatkowy powstał przy sprzedaży przedmiotów, których cena
    przekroczyła 1000 zł. Podatnikem podatku od czynności cywilnoprawnych są
    w tym wypadku obie strony transakcji więc te 2% powinien zapłacić albo
    sprzedawca albo nabywca albo obaj w jakiejś tam części np. po 1%.
    Należało też złożyć deklarację podatkową wg ustalonego wzoru. Na
    deklaracji podaje się strony transakcji (imiona, nazwiska, adresy, NIPy}
    tytuł opodatkowania, kwotę podatku itp. Deklaracja powinna być
    podpisana przez obie strony. Termin złożenia 14 dni od daty sprzedaży,
    przy czym należało by się zastanowić która to data: zakończenia
    licytacji, wysłania przedmiotu, zapłaty za przedmiot. W ustawie jest
    napisane "z chwilą dokonania czynności cywilnoprawnej" i tyle więc
    należało by zatrudnić kodeks cywilny IMHO jest to data "objęcia rzeczy w
    posiadanie" przez nabywcę (art. 109 KC) przy czym jeżeli rzecz została
    wysłana to będzie to data wydania przewoźnikowi (art 544 KC).
    Co teraz należało by zrobić? Przede wszystkim złożyć deklarację PCC-1
    wraz z tzw. czynnym żalem. Ważne, żeby złożyć ten czynny żal przed
    wpłatą pieniędzy. Dlaczego i co to jest czynny żal? Zapraszam na google.
    Jak już mamy to załatwione trzeba wpłacić zaległy podatek w wysokości 2%
    razy cena przedmiotu plus odsetki za zwłokę liczone od terminu płatności
    do dnia wpłaty.

    --
    gefragt

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1