  • Data: 2006-03-18 09:46:59
    Temat: Re: Amortyzowac laptopa??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 16 Mar 2006, Tysia wrote:

    > Mam tylko pytanie odnosnie tego ulepszania laptopa, co do tego sie
    > zalicza??Karta do odbioru internetu bezprzewodowo?

    Jak tu na grupie pada słowo "ulepszenie" to najczęsciej należy sobie
    dośpiewać "w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym".
    Czyli wydatek >3,500 który nie jest remontem/naprawą z zastrzeżeniem
    "wydatku jednostkowego" dla *części* (elementów, podzespołów, peryferiów)
    w odróżnieniu od wydatków montażowych i podobnych wszelkich prac i uslug
    na pewno traktowanych łącznie.
    Do 3,5 kzł nie ma sprawy, zakupy rzeczowe mogą iść w wyposażenie
    niezależnie czy dokupuje się do sprzętu w EST czy w EW (albo wcale
    nie wpisany).
    Ale jak coś jest EW (czyli z definicji WP <3500 zł) i WP się następnie
    podnosi ponad 3500 zł to jest cyrk :)
    Drobnymi wydatkami czyli monitor LCD za 2000 zł ;) można sobie głowy
    nie zawracać! Ale przy samochodzie lub pececie zawsze jest ryzyko że
    do zabytku wartego 500zł znienacka trzeba będzie dokupić coś naprawdę
    drogiego, czyli >3,5 kzł.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)