  • Data: 2004-03-12 00:04:21
    Temat: Re: Amortyzacja jeszcze raz
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Mar 2004, Jerry (FTP) wrote:

    >+ Witam.
    >+ Po tym wszystkim co juz przeczytalem, chcialbym potwierdzic moje wyliczenia.
    >+ Chcialbym zamortyzowac notebooka metoda degresywna, bo nie wiem w koncu, czy
    >+ w liniowej mozna stosowac wsp. 2.0 ze wzgledu na szybki postep......itd.

    Zdecydowanie można.
    Jeśli notebook nie łapie się na "szybki postęp"... to ja się
    poddaję :] !

    >+ Kupiony w lutym , wiec odpisy dokonuje od marca ( w tym roku 10 rat)
    >+ Kwota zakupu 4673,00 netto.
    >+
    >+ 1. Jesli mozna liniowo (60%) to wychodzi 20 rat po 233,65zl do pazdziernika
    >+ 2005

    Już ci pisali o "atomowej": z przepisu wynika że możesz przyładować
    w koszt całą pierwszoroczną "działkę" za jednym zamachem i to
    "od ręki" !

    >+ 2. Jesli degresywnie to:

    Patrz "atomowa". Do tego po "atomowej" ("z przepisu wynika" :))
    w *następnym* roku liczysz *nadal* od wartości początkowej.
    Ponieważ przy notebooku masz 60% a w drugim roku *nadal*
    będzie to 60% (pod warunkiem skorzystania z "atomu !") od kwoty
    zakupu to zarówno przy przyspieszonej jak i degresywnej
    ("z atomem" :)) skończysz w półtorej roku !
    Niemniej przyspieszona NADAL ma zalety - może kiedyś coś
    dokupisz, prawdaż ? :)

    [...]
    >+ ROK 2006 (2336,5-1401,9) = 934,6 ..... no wlasnie, wyczytalem, ze jesli
    >+ jest ponizej 1000zl to przechodzimy na liniowa i 934,6/12 = rata 77,88

    Talent masz :), muszę przyznać.
    Gdzie ty to wyczytałeś ???
    Na liniową przechodzimy jeśli rata byłaby mniejsza niż przy liniowej !!
    Sprawdź w ustawie :), rata ci nie spadnie poniżej stukilkunastu zł.
    Obiecywałem że do ustawy przed snem nie zajrzę, musisz zrobić to sam
    (i napisz na grupę :))

    >+ Nie wiem jeszcze jak wyglada sprawa w przyspieszona, czyli jakis wiekszy
    >+ odpis w pierwszym roku.

    To jest *inna* sprawa.
    Niezależnie od możliwości wyboru am. przyspieszonej bądź też degresywnej
    można *dodatkowo* skorzystać (przy zakupie nowego ST !) taki bonus który
    AFAIR Maddy określiła jako "atomową" właśnie.

    >+ Wiem ze temat byl walkowany, ale wydaje mi sie ze pomocne sa przyklady
    >+ wyliczen, a nie suche przepisy prawne.

    No, jak liczysz że ktoś sporządzi tabelke dla *wszystkich* możliwych
    kombinacji to ja sobie pozycję zmienię. Na leżącą :) I poczekam :)
    Bo jak szukasz "optimum" - to IMHO liniowa przyspieszona plus "atom".
    Jak ktoś widzi przeciwwskazania to proszę krzyczeć ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)