  • Data: 2005-12-15 22:21:25
    Temat: Re: Allegro, ryczałt, przesyłka, US ;|
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Dec 2005, cef wrote:

    > Tak. Mogę Ci podpowiedzieć, że zakończenie aukcji
    > nie jest równoznaczne z dokonaniem sprzedaży
    > i potrzebą ewidencjonowani tego na tym etapie.

    ..ja w KwestiiFormalnej: Kodeks Cywilny inaczej traktuje sprzedaż
    "rzeczy oznaczonej co do tożsamości" (czyli "szlifierki kątowej
    firmy Bosh pokazanej na zdjęciu *której numer seryjny to*...")
    oraz "rzeczy oznaczonej co do gatunku" ("sprzedam czerwonego
    Fiata Punto"...) :)
    W przypadku "oznaczenia [tylko] co do gatunku" racja jest
    niewątpliwa, piszę żeby tylko zwracać uwagę jak się "oznaczenie"
    trafi... :)

    > Faktycznej sprzedaży dokonuje się chyba w momencie
    > przekazania towaru (dokonania wysyłki), a nie zawarcia transakcji.

    IMHO (z zastrzeżeniem j.w.) tak, acz zdaje się że są różne momenty
    realizacji umowy (też w K.C. !) w zależności czy sprzedaż jest
    skierowana do kupującego (chyba jest wyjątek - dotarcie towaru !)
    czy do osoby trzeciej (albo na "inny adres" - nie pamiętam a chcę
    iść spać :>).
    Do rozważenia może być również sprawa VATu (o ile wchodzi w rachubę !)
    jeśli klient zapłaci wcześniej, bo przedpłata byłaby oVATowana.

    > To moje prywatne zdanie: na ryczałcie się nie znam,
    > a na allegro (choć mam tam konto) też nie bardzo.

    ...zeznaję że ja też, jakby co !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)