  • Data: 2012-01-11 07:54:31
    Temat: Re: Allegro na celowniku Izby Skarbowej we Wrocławiu
    Od: Sławek <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.01.2012 22:14, dobranocka pisze:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news"<s...@s...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1201070832370.2576@quad...

    > Samych namiarów na nr telefonu się nie obawiam ale ciekawe czy US może
    > robić tzw. prowokacje. Czyli np. pozorowany zakup wraz z odbiorem osobistym
    > od sprzedawcy
    > - i to jest prawdziwe zagrożenie dla szarej strefy handlu.

    Może i pozorowany zakup miałby sens, ale...
    - czy urząd kupowałby tylko drobne rzeczy i sprzedawcy drobnicy mieliby
    kontrole, a ci którzy handlują drogimi towarami siedzieliby spokojnie?
    - czy urząd skarbowy może coś kupić, skoro teraz chyba już na wszystko
    muszą robić przetargi?
    - czy koleś, który zgromadził u siebie dużą kolekcję np. zabawek
    (samochodziki, lalki itp) bo takie miał hobby, a po latach chce to
    sprzedać (bo wydoroślał wreszcie) ma teraz odprowadzać od tego VAT,
    skoro już go opłacił przy ich zakupie?
    - można stawiać więcej pytań, ale wystarczy

    Widzę tu sporo sprzeczności, a nawet absurdy. Chociaż polski rząd
    i ministerstwa bardzo lubują się w absurdach i ze wszystkiego chcieliby
    ściągnąć podatek (po raz drugi, albo i trzeci, bo czemu by nie).
    Potworzyli tyle pułapek prawno skarbowych, że teraz strach jest na
    aukcji sprzedać "dziurawą skarpetkę", bo zwykły człowiek (tzn. taki,
    który nie jest prawnikiem i jednocześnie ekspertem podatkowym) nie wie,
    czy się w kłopoty nie wpakuje.

    Sławek