eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiAbsolwent i ulga z ZUSRe: Absolwent i ulga z ZUS
  • Data: 2004-03-16 22:29:42
    Temat: Re: Absolwent i ulga z ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 16 Mar 2004, DawidPartyka wrote:
    [...]
    >+ urzędzie bym podał date rozpoczecia działalnosci na powiedzmy 5 maja. A
    >+ teraz bym miał inwestycje

    Pochwal się - jak rozumiesz "inwestycję" ?

    >+ (i załatwianie tam różnych rzeczy z działanościa)

    ...i co to znaczy.

    >+ czy wtedy posiadam ta ulge??

    IMHO dopóki kupujesz "na siebie" i "zakup" ma "znaczenie właściwe
    potoczne" :) (tj. nie mamy na myśli "zakupu pracy" :] na przykład)
    to IMHO są szanse.

    >+ Czy pieniążki zainwestowane (przed rozpoczęciem
    >+ działalności) moge wpisać jakoś w koszty ????

    A możesz groups.google przepytać na okoliczność "przed rozpoczęciem" ?

    Stan jest taki:
    - środki trwałe będące twoją własnością możesz wprowadzić do
    działalności a tym samym amortyzować w każdym czasie
    - towary handlowe możesz wprowadzić remanentem początkowym
    - powyższe jest mało opłacalne jeśli chcesz zostać VATowcem,
    jako że od zakupów dokonanych przed zostaniem VATowcem nie
    możesz go odliczyć a zostać VATowcem przed rozpoczęciem
    DG nie bardzo możesz - skoro masz nim być z tytułu DG właśnie :]

    Po polsku: jeśli masz być VATowcem to VAT przepadnie.

    Inne wydatki "osobiste" w koszt zaliczyć trudno, jako że
    ogolnym warunkiem uznania za KUP jest poniesienie wydatku "w celu".
    Jeśli nie prowadzisz DG to nie kupujesz "w celu DG". A jeśli
    kupujesz "w celu DG" to niemal zawsze znaczy że ją *już*
    prowadzisz - przypadków (w sumie wyjątków) kiedy jest inaczej
    można by parę wskazać, ale poza wydatkami na... rejestrację DG :)
    oraz ew. zupełnie niezwiązanych z "właściwą DG" zakupów pieczątek
    i podobnych "środków prawnych" trudno coś IMHO wskazać.

    I jeszcze uwaga: zaliczanie ST nie dotyczy WNiP: jak kupisz
    komputer i Office to o "zaliczeniu w koszt komputera" można
    dyskutować. O Office... trudno będzie :] (chyba że producent
    ukrył Office OEM w cenie komputera :) - ale wtedy masz dylemat:
    podobnoż BSA lubi sprawdzać f-ry zakupu...)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1